Cuvintele cheie din marketingul online
noțiuni de bază pe înțelesul tuturor
Cuvintele cheie din marketingul online pot fi definite diferit, în funcție de punctul de vedere din
care sunt abordate.
Însă, dacă nu ești familiarizat cu acest domeniu, oricare dintre aceste definiții poate suna puțin complicat. Ba
chiar uneori va trebui să cauți explicația “explicației” :)

Cuprins
- Ce sunt cuvintele cheie
- Ce înseamnă cuvinte cheie lungi
- Pentru ce avem nevoie cuvinte cheie pe site-ul afacerii noastre
- Cum accesăm cât mai multe cuvinte cheie
- De unde știm ce cuvinte cheie să folosim
- Ce este Intenția căutării sau Intenția Utilizatorului
- Cum selectăm cuvintele cheie optime
- Ce putem observa la paginile afișate în primele locuri
Ce sunt cuvintele cheie
Cuvintele cheie, din punct de vedere al marketingului online, sunt acele cuvinte și expresii pe care:
- Utilizatorul le scrie în bara de căutare atunci când vrea să găsească ceva oriunde pe internet;
- Cei care publică conținut online le includ strategic în acesta ca să le “marcheze” relevanța pentru anumite căutări pe care le fac oamenii;
- Motoarele de căutare (de ex. Google) le folosesc pentru a identifica conținutul online cel mai relevant pentru căutarea efectuată de utilizator.
Google este cel mai utilizat motor de căutare, iar bara de căutare este spațiul unde utilizatorul trece termenii pe care îi caută.

Ce înseamnă cuvinte cheie lungi
Cuvintele cheie lungi includ mai mult de unu-doi termeni.
Ca utilizatori, cu cât mai multe cuvinte includem în căutarea noastră, cu atât mai exacte vor fi rezultatele
afișate.
Cuvintele cheie alcătuite dintr-un singur termen vor determina motoarele de căutare să afișeze rezultate care este
posibil să fie irelevante pentru noi. Google nu se poate orienta către o anumită temă și atunci afișează foarte
multe rezultate posibile.
Să presupunem că avem un magazin de prezentare în Cluj și căutăm un service pentru casa de marcat. Iată cât de diferite pot fi rezultatele obținute la căutarea cu cuvinte cheie alcătuite dintr-un singur termen față de cea cu o frază cheie (cuvânt cheie lung).
Exemple cuvinte cheie scurte
Încercăm căutarea după cuvinte cheie scurte, formate din unul și două cuvinte.
"service"

"casa marcat"

- Dacă facem căutarea după “service” vom obține mai bine de 25 de miliarde de rezultate. Bineînțeles că multe dintre ele nici măcar nu vor avea legătură cu casele de marcat, și cu atât mai puțin cu service-urile pentru ele din Cluj. Vor fi afișate și service-uri auto, și cele pentru telefonia mobilă, calculatoare, frigidere și din multe alte domenii.
- Rezultate similare vom avea și dacă căutam “casa marcat”. Obținem aproximativ 5.690.000 rezultate dintre care probabil majoritatea vor fi magazine care comercializeaza așa ceva, sau articole în care se fac comparații între diversele modele.
Exemple cuvinte cheie lungi
În schimb, dacă folosim cuvinte cheie lungi numărul de rezultate afișate se va reduce dramatic iar relevanța acestora va crește simțitor.
"service casa de marcat"

"service casa de marcat Cluj Napoca"

- Pentru “service casa de marcat” vor fi afișate aproximativ 2 milioane de rezultate, iar în acest caz aproape toate rezultatele afișate aparțin unor firme care oferă astfel de servicii.
- Iar pentru “service casa de marcat Cluj Napoca” obținem aproximativ 203.000 rezultate. E rezonabil dacă comparăm cu cele 25 de miliarde din primul exemplu.
Cu ajutorul cuvintelor cheie lungi motorul de căutare are posibilitatea să identifice mult mai exact rezultatele care includ informațiile care ne sunt cu adevărat utile. De altfel acesta este scopul declarat al Google, să ofere rezultate relevante pentru utilizator.
Cu aceste exemple de cuvinte cheie și modul în care ele influențează rezultatele căutărilor noastre, am parcurs și explicat pe scurt punctele 1 și 3 din definiția dată în paragraful Ce sunt cuvintele cheie.
Pentru ce avem nevoie cuvinte cheie pe site-ul afacerii noastre
Cuvintele cheie fac motoarele de căutare să evalueze conținutul în care sunt incluse, ca relevant pentru anumite căutări făcute de utilizatori.
Prin urmare, dacă site-ul nostru este bine optimizat astfel încât să fie vizibil pentru motoarele de căutare, atunci vom apărea un poziții tot mai bune în paginile cu rezultate afișate de acestea.
Sau altfel spus, dacă site-ul nostru stă bine din punct de vedere SEO, atunci ne vom poziționa bine în SERP.
Definiții: SEO și SERP
SEO - este un acronim creat din expresia în engleză Search Engine Optimization care se traduce Optimizare pentru Motoarele de Căutare. Face referire la optimizările făcute asupra conținutului pe care îl publicăm online, astfel încât acesta să fie vizibil pentru motoarele de căutare
SERP - acronim din expresia Search Engine Results Pages, în traducere Paginile cu rezultate ale motorului de căutare. Adică pagina cu rezultate pe care Google o afișează după ce un utilizator face o cautare.
Acest lucru este exact ceea ce ne trebuie pentru a atrage vizitatori pe site-ul nostru în mod gratuit. Odată ce au ajuns pe site, avem posibilitatea să îi convertim în potențiali clienți și ulterior în clienti platitori.
Cum accesăm cât mai multe cuvinte cheie
Unul dintre cele mai utile instrumente pe care le avem la îndemană în aceasta privință este blogul afacerii noastre.
Putem publica în mod constant articole
bine structurate si optimizate pentru o gamă largă de cuvinte cheie.
Astfel, avem posibilitatea să oferim răspunsuri și soluții la cât mai multe dintre căutările potențialilor noștri
clienți
Este o metodă eficientă și gratuită de a intra în vizorul lor ori de cate ori vor căuta ceva din domeniul nostru
de
activitate.
Să privim acum cuvintele cheie și din perspectiva expusă la punctul 2 din secțiunea Ce sunt cuvintele cheie.
Pentru
aceasta, să presupunem că noi suntem cei care au un service pentru case de marcat în Cluj.
Ce avem de făcut, astfel încât atunci când cineva cauta unul dintre cuvintele cheie din exemplele de mai sus, să
apară și site-ul nostru printre rezultatele afișate?
Bineînțeles că de preferat ar fi să apară chiar pe prima pagină.
De unde știm ce cuvinte cheie să folosim
Sunt o multitudine de opțiuni în ceea ce privește găsirea de cuvinte cheie. Câteva dintre acestea sunt:
Propriile idei
În primul rând ar trebui să pornim de la cateva cuvinte de bază în domeniul nostru de activitate. Aplicând acest lucru la exemplul cu service-ul pentru case de marcat vom nota printre altele:
- service
- casa de marcat
- Cluj
Așa cum am remarcat în exemplele anterioare, dacă e să le luăm unul cate unul, niciunul dintre aceste cuvinte nu reprezintă un cuvant cheie care ne-ar fi de folos. Sunt prea vagi iar motoarele de căutare nu au cum să filtreze rezultatele afișate. Dacă le vom folosi pentru optimizarea unui articol atunci acesta va fi afișat undeva între cele câteva miliarde de rezultate.
Însă, pornind de la ele, avem posibilitatea să găsim cuvintele cheie pe care cineva le-ar scrie pe Google atunci când ar căuta un